Någon nämnde "ledighet"

Ni vet hur de ser ut, bilderna i huvudet inför första semesterdagen.

Solsken. Hängmatta. Litteratur. Väl kyld maltdryck med kondensdroppar långsamt rinnande längs med sidan.

 

Nu blev det inte riktigt så.

 

Frun hade en ”tjejkväll” inbokad med några kamrater.

En sådan tillställning där de pratar, dricker mousserande, pratar, dricker rosé, pratar, dricker mousserande, dricker rosé, fnissar så ingen hör vad den andra säger.

(På tal om bilder i huvudet så hade jag länge föreställningen om att det på sådan dylik tillställning endast förekom kuddkrig i underkläder – fel, bevisligen)

P.g.a. överhängande risk för skadliga biverkningar lastade jag ungarna i bilen för förflyttning till säkrare ort. Mormors stuga.

 

Jag kan därför nu berätta för er hur man visar sitt barn kärlek.

Gå inte på den lätta om att ”uppmärksamma”, ”vara närvarande”, ”lyssna” och sånt dravel.

Man visar sitt barn kärlek genom kolesterol.

Vilket med andra ord betyder att vi på vägen dit passerade McDonalds och köpte en jävla massa friterat, vilket gjorde dottern lycklig.

Väl på plats efter uppätna chili-cheese och nuggets tryckte hon i sig ett paket vindruvor.

Det ska bli spännande att se resultatet av detta.

Jag lägger mina pengar på att hon kommer skita maizena och russin de närmsta fjorton dagarna.

 

I alla fall. Dagen överlevd.

Hemkommen.

Familjen sövd.

Någon (några) timmars FM innan sängdags.

 

Sedan imorgon.

Andra semesterdagen.

Solsken. Hängmatta. Litteratur. Väl kyld maltdryck med kondensdroppar långsamt rinnande längs med sidan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0