Här är vi alla lika goda ska du veta.

Öl har inhandlats emot mina principer.

Inte att handla öl i sig, det sker givetvis med jämna mellanrum.

Men jag har köpt en Pripps Blå (bara det), en riktigt ljus lager (det är ju som vatten), dessutom med ”en mild flädersmak” (saft?).

Vi pratar alltså om en man (åtminstone till ålder och kön) som vanligtvis endast förtär maltdryck tjock och mörk som tjära.

Man kan tvista om kvalitet och hur öl ska smaka...men det här är precis som en underbar sommar i flaska.

Så. Nu har jag sagt det. Ni kommer aldrig höra mig nämna något sådant igen.

 

Det kunde varit värre.

I Nordkorea, förlåt...Demokratiska republiken Korea, skedde en historisk händelse idag.

Det nationella TV-bolaget fick för första gången någonsin tillåtelse att direktsända en fotbollsmatch, den i VM mellan just Nordkorea och Portugal.

Hur matchen gick?

7-0 till Portugal.

Tror inte att TV-chefen blir bjuden till Kim-Jong Il på middag.

Möjligtvis blir han bjuden som middag, tillagad med curry.

Nasi Goreng eller något liknande.

 

Det klagas i all skriftlig press idag över utvisningen på Kaká igår.

Om Luis Fabianos mål som föregicks av två hands.

Det klagas på hur dålig moralen är i de båda lagen, domaren frågade ju faktiskt Fabiano om han tagit med handen...och han nekade!!!

Herregud, eller Herredjävlar, beroende på religion.

Han nekade!!

Tänk att man kan göra så!

Eller filma så att motståndarnas bästa spelare blir utvisad.

Helt oförståeligt.

 

Egentligen skulle det kanske inte behövas domare.

Eller poliser.

Eller rättssystem överhuvudtaget.

Alla människor är ändå så genomärliga.

Känn ironin.

Jag menar inte att jag accepterar det, men jag förstår det.

 

Vad som värre är: Honduras målvakt har nummer 18.

Det fungerar inte.

Det är som om en forward skulle ha nummer 2.

Var är världen påväg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0