Vi varann förför, som bara båtar gör

Nu vet jag egentligen inte vem Vahur Ausmees är.

Det enda jag vet är att han är personalchef på Tallink och att han troligtvis besökt lite för många taxfree-butiker och att han troligtvis tycker sjösjuka är lite för roligt, så kan vi säga.

Han tycker också att anledningen till det ökade antalet våldtäkter på deras färjor är att kvinnor inte tänker sig för innan de dricker för mycket.

Alltså, vad fan!

Har vi inte varit här förut?

Är inte detta en förbannat dålig icke-favorit i repris?

Kan vi inte bara, en gång för alla, göra det jävligt klart hos vem ansvaret för ett brott ligger?

 

Om jag får för mig, säg en varm och molnfri kväll i augusti, att dricka några öl. Några öl blir några fler öl. Efter ett tag börjar min omgivning bli mer och mer lik en Picasso-målning och fåglarna sjunger en tvåstämmig version av ”Du gamla, du fria”.

Jag känner att jag vill ta mig hem, men det är en bit att gå och proceduren att på ett enkelt sätt sätta ena foten framför den andra i jämn takt för att på så sätt röra mig i rätt riktning ter sig som arbete för en ingenjör.

Säg då att jag ser en bil stå parkerad på andra sidan vägen. Det är en väldigt snygg bil. Jag ser att bilen vill bli körd. Jag själ därför bilen. (Detta är en hypotes, så jag är teknisk och kan tjuvkoppla fordon och sådär).

Med alldeles för lite blod i alkoholomloppet så styr jag bilen hemåt. På vägen hem råkar jag köra på en person som befinner sig mitt på gatan. Personen överlever, men får livsbestående men.

Personen jag körde på är onykter.

Vem är skyldig till det inträffade?

Personen jag körde på? Ägaren till bilen jag stal? Kanske är det bilens fel? Gatans?

 

Också hävdas det att män inte kan kontrollera sina lustar. Att det är en djurisk instinkt som inte går att stoppa.

Instinkter? Djuriska?

Tillåt mig skrika högt och länge.

Människan har för fan utvecklats till att bli en varelse med förmågan till konsekvenstänkande. Möjlighet till inlärning.

När såg ni senast en skog full av reklambyråanställda backslicks med polokrage som går helt jävla Obelix i jakt efter ett par vildsvin till afterworken, eller en småbarnspappa från västernorrland som inte kan vänta tills han grillat revbensspjällen – utan äter dem råa direkt från butikens köttdisk?

Precis.

Så skulle detta handlat om biologi borde Charles Darwin återuppstå bara för att kunna begå harakiri.

Biologi handlar, i sammanhanget, om att anse en annan person attraktiv – möjligtvis påtala detta för vederbörande, samt att bygga upp en sexuell spänning.

Att inte kunna behärska sig i inväntandet på motsvarande känsla från motparten, eller att acceptera det faktum att motparten inte känner detsamma, handlar inte om någonting annat är ren dumhet.

Oavsett religion, kultur, social status eller bakgrund har man har alltid ett val.

 

Tyvärr är det så att kvinnor ändå behöver tänka sig för (på samma sätt som att man måste vara uppmärksam när man kör bil även om man själv kör lagligt och säkert).

Det är skrämmande och sorgligt.

Men det är ta mig fan inte deras fel.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0