Naturligt vis

Jag vet inte hur många gånger jag läst artiklar om kvinnor som vill föda ”naturligt”.

Inte sällan är det någon virrig mellanchef i 35-årsåldern från Stockholmsförort som fått Indien och ekologi på hjärnan och därför tänker föda sitt barn ”naturligt, som det gjordes förr – och som det är meningen”.

Alltså – helst hemma i vardagsrummet med släkten vakande i hallen, men om det måste bli på sjukhus så ska det inte under några omständigheter förekomma någon form av smärtlindring.

 

Jag blir så förbannat trött på allt detta som ska anses ”naturligt”!

 

Gör så då! Ha ont – och föd ditt ”naturliga” barn på samma sätt som det gjordes då en väldig massa kvinnor dog i barnsäng.

Gå bara inte ut i något mammamagasin och skryt om att du är pretentiös och dum i huvudet, då du besitter samma logik som en fyraåring som "kan själv".

 

Det finns en anledning till att det benämns smärtlindring. Det lindrar nämligen smärta.

I den udda hjärna jag besitter är det ”naturligt” att inte vilja ha mer ont än man behöver.

Jag kan lova att kvinnorna på 1600-talet, i den ”naturliga” världen, hade betalat ganska bra för en dos ryggmärgsbedövning om det varit uppfunnet.

 

Likväl som jag idag tar bilen till jobbet istället för att sadla en häst.

Likväl som jag idag äter penicillin mot en lunginflammation och blir frisk, istället för att kissa, gå och lägga mig och invänta sankte Per.

 

Det pågår ständigt någonting som kallas utveckling.

Inte alltid av godo (vapen, Manchester United och andra obehagliga saker) – men nog fan är det ”naturligt”.

 

Om en människa, skapad av naturen, uppfinner någonting – också skapat av naturen, då är det naturligt.

 

Det finns ingenting som heter onaturligt. Det är naturligt – bara inte vetenskapligt påvisat ännu.

 

Vi vet numer att jorden inte är platt.

Vi vet också att åska inte beror på en bakfull småfet asagud som går bärsärk med en hammare.

Vetenskapligt påvisat.

 

Skulle denna vitaminknaprande, lattedrickande mamma-to-be-mellanchefen gjort allt ”naturligt” så skulle inte hennes första avkomma dröjt till hon vore 35 år fyllda.

 

Preventivmedel fanns inte heller förr i tiden.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Jasså, var det så illa :) Jag tänker nog våga mig på att prova i alla fall och fungerar den inte så kan jag ju alltid åka tillbaka till media markt och få ännu mer ersättning :)

2011-07-15 @ 10:40:15
URL: http://lisalovgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0