Familjefaderns kontraster

Såhär såg min dag ut idag:

Sovmorgon till 7.30. Byta blöja på sonen. Titta på Playhouse Disney. Ge sonen frukost. Titta mer på Playhouse Disney. Laga frukost till resten av familjen. Väcka familjen. Äta frukost. Städa köket. Leka med barnen. Sortera tvätt. Glömma att sätta på tvättmaskinen. Smygtitta på reprisen av P11-finalen i Gothia Cup samtidigt som sonen sover middag och frun skjutsar dottern till kompis. Laga lunch. Äta lunch. Leka med sonen. Hämta dotter hos kompis. Åka och handla. Köpa 3 milkshake (1 var till mig, frun och dottern). Dricka upp 2,5 milkshake (eftersom de andra inte orkade mer). Åka till mor för intagande av middag. Spela spel med familjen. Åka hem. Söva barn. Söva fru. En stund för mig själv framför datorn.

 

Såhär skulle min dag sett ut om jag inte hade haft familj:

Sovmorgon till 10.55. Repris av samtliga finaler i Gothia Cup (11.00-21.00), troligtvis med FM på laptopen i soffan. Några korvar med bröd i någon paus. Öl.


Ingen större skillnad väl?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0