Blinka! Din jävla stjärna.

Alldeles för ofta träffar jag på idioter i trafiken. Dels som bilist, men också som gångare.

Jag försöker förstå. Det går inte.

 

Som VD-Åke.

Jag ska tala om några saker för dig Åke.

Även om du har en månadslön som motsvarar vad jag tjänar om året och därför ser ner på oss vanliga Volvomänniskor när du sitter bakom ratten på din nyinköpta BMW X5 med en 2000-kronors sidenslips, så är vi alla lika inför lagen – också i trafiken.

Högerregeln gäller dig också, även om det säkerligen är min bil som blir mos när den träffar din titanförstärkta front.

Likaså bör du underlåta dig till att använda den där spaken till vänster om ratten. (Ja – jag vet att du tycker den är i vägen, men vi undermänniskor med mindre kapabla hjärnor saknar förmågan till tankeläsning. Vi vet inte åt vilket håll du tänker svänga.)

Men vi gillar verkligen din slips.

 

Eller 40-nåntingdamen. Du som tuggar tuggummi och använder rosa ögonskugga för att du tror att det får dig att framstå som strax över 20, trots att du har fyra ungar, pensionsförsäkring och inte fått visa leg på bolaget sedan Carl Bildt var stadsminister.

När du varvar motorn på din Ford Focus vid övergångsstället när Agda 89 passerar med rollator, liksom för att snabba på henne så hjälper inte det. Agda kan inte gå fortare. Acceptera det. Du kommer ändå att hinna i tid till din yogalektion – och även om det går emot din världsbild så kommer du snabbare än du tror att vara Agda.

Jag är en väluppfostrad människa, så jag tänker inte kalla dig för det där fula. Men hade jag varit Agda, då hade jag dragit i handbromsen på rollatorn och börnat loss med mina broddförsedda sulor för att snöspruta ner din vindruta, så kan vi säga.

 

Slutligen har vi 18-årig mansfigur med keps i ombyggd Volvo 740 med dekalen "No Fuck No Ride" i bakrutan.

Om du tror att du kan bryta en kolonn dagisbarn genom att sakta krypa närmre och närmre och hoppas på att de lämnar en lucka åt dig så har du fel!

De är fyra år gamla. De har fortfarande en god tro om alla människor.

Det som kommer hända är att du kör över dem!

Jag vet inte om du vet vad helkroppstatuerade MC-klubbsmedlemmar gör med barnamördare i fängelset, men så mycket kan jag säga att det är inte en fördel för dig att du inte orkar dra byxorna hela vägen upp, samtidigt som du kommer ångra din bildekal.

 

Jag har barn. Två stycken.

Jag vill att de ska få växa upp.

Jag vill vara med och se dem växa upp.

 

Lever du ett så stressat liv att du inte kan varva ner någon minut för att visa hänsyn, då är det inte mer tid du behöver.

Du behöver receptbelagda mediciner och en övervakare!


Kommentarer
Postat av: Tobias väktaren

Det där var välskrivet och jag håller med dig.

2011-12-23 @ 04:26:48
URL: http://www.tobholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0