Så fruktansvärt uselt

Motvilligt erkänner jag att jag har sympatier för England.

Tempusformen kan snart tyvärr ändras till hade.

Det gäller inte bara mig, det gäller hela det engelska folket.

 

Det är för mig obegripligt hur sådana världsspelare, välbetalda (och mer än så) proffs, kan vara så usla. Så fruktansvärt oförmögna att sparka på en boll.

Wayne Rooney kunde inte ta emot en passning. Varken Steven Gerrard, Frank Lampard eller Gareth Barry kunde slå någon.

 

Så fruktansvärt uselt.

 

Jag är mörkrädd.

Så Aston Villa-spelare han är så har jag svårt för Emile Heskey.

Har har sina starka sidor, men idag syntes bara det han är dålig på det vill säga att hantera bollen med mer än ett tillslag.

Spinga kan han, men idag sprang han bara fel.

 

Så fruktansvärt uselt.

 

Varför väntade Capello så länge med att byta in Peter Crouch, som faktiskt har varit bättre i landslaget än i klubblaget, och varför bytte han inte ut Rooney som var så uppgiven att han kunde fått Lars Norén att framstå som en clown?

 

I sig inget fel att byta ut Aaron Lennon, men vart var Joe Cole?

 

England försökte inte. England ville inte. England kunde inte.

 

David James höll nollan dock och Englands VM lever fortfarande.

Men utan första, andra, eller tredjevalet bredvid John Terry i mittförsvaret.

Upson eller Dawson?

I mitt huvud Dawson. I Capellos huvud Upson.

 

Sammanfattningen blir ändå att det nog bara är England som kan orsaka sådan här uppståndelse och kaos bara genom att göra ingenting.

 

Det mest positiva med matchen var att jag vet vad han heter.

Ravshan Irmatov.

Möjligtvis en tveksam avblåsning, men mannen ser tamejfan allt och dömer korrekt. Supersyn och superkänsla?

Får domare göra dopingtest? Han är ju ändå från forna Sovjet.

Någonting övernaturligt är det med honom, man kanske ska kolla om han reagerar på kryptonit.



Kommentarer
Postat av: mats

härligt med ny blogg!



ja england var riktigt shitty! kul att höra rooney som en femåring efter matchen gnälla i kameran!



mats

2010-06-19 @ 09:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0