Och nu är VM igång.

Efter en svettig dag, det är tydligt att folk ska äta i midsommar, så rattades Volvon till Söderköping för lite grilleri.
Resan tog närmre en och en halv timme. Förstår verkligen inte hur en Europaväg kan ha en sådan kork som en öppningsbar bro innebär.
Jaja, nu är vi inne på politik. Det är tråkigt.
Fotboll är kul.
Jag kom lagom i kontakt med en televisionsapparat när det var 30 minuter kvar av Slovakien-Italien.
Man kan säga att jag fick beskåda det mumsiga.

Italien är utslaget. Bara det är mumsigt i sig.
Enligt broder Birro, som med benen i kors spelade martyr i TV4-studion, finns ett utbrett förakt mot det italienska landslaget i vårt land.
Må så vara.
Kanske beror det på den tråkiga fotboll de spelar, när de bevisligen kan spela en framgångsrik offensiv fotboll som under de sista tjugo minuterna jag såg.

Frankrike är också utslaget.
Det beror antagligen mest på Dumme-näck.

England och Tyskland är kvar.
De möts i åttondelsfinal på söndag klockan 16.00.
Stör-ej-skylten är redan upphängd.
Hur matchen går?
Inte en aning, men jag håller nog England som knapp favorit.
Tyskland började bra, men har mattats av.
England fick dricka öl och är på uppgång, dessutom har de bara släppt in ett mål. Det var målet som Robert Green slängde in i sitt eget mål.

Och så har de John Terry.

En halvtimme kvar till avspark Danmark-Japan.
Under tiden borde jag hinna klippa gräs, måla en trapp, dammsuga i sovrummet och ringa några samtal.

Jag tror inte att jag hinner allt detta.

Två arbetsdagar, lördag och söndag, kvar till semester, så jag hinner nog lite då också.

Bäst att sätta fart nu ändå.

Fast Tyskland har ju visserligen Bastian Schweinsteiger.

Och "Psycho" Pearce är ju numer bara assisterande förbundskapten.

Jag vågar verkligen inte tippa den där matchen, jag tänker inte göra det heller.
Jag tänker bara njuta av den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0