Kalabaliken i Johannesburg

Det var efter att Argentina kvalat in till VM som Diego Maradona fällde den numer ökända kommentaren till journalistkåren på plats.

Ni kan suga min k*k och fortsätta suga”.

 

Argentina-Tyskland 0-4.

Det verkar som om herr Maradona får dra i struten själv i fortsättningen.

 

I saw it coming.

Tysklands underbart disciplinerade spel. Jag vet inte om det är 4-3-3, 4-3-2-1 eller 4-4-1-1.

Skit samma, det kan ha varit 10-10-10.

Alla var överallt. Framför allt Bastian Schweinsteiger. Han var både alla och överallt.

Kreatör-grovjobbare-avslutare.

Och Tomas Müller. Vilken fotbollsspelare. 20 år gammal. Jag gråter en skvätt eftersom han missar semifinalen.

Men han kommer att spela fler semifinaler.

Tyskland kan vinna redan i år.

Men hur jävla bra kommer de att vara nästa gång?

 

Argentina hade däremot ingenting.

Visserligen saknade de Walter Samuel.

De skulle kanske behövt Zanetti och Cambiasso.

Och en spelidé

Och någon form av handlingsplan för Leo Messi.

Och en fungerande förbundskapten.

Och lite annat...

De är helt enkelt inte bättre än såhär.

 

Det är domare Irmatov med sina assistenter. Mycket bättre till och med.

Herregud, var är de tillverkade?

Inte ett felbeslut.

Får inte de finalen är det nästan större skandal än missen vid Lampards mål.

 

Domaren mellan Spanien och Paraguay var inte lika bra. Minst ett rött kort borde delats ut i min mening.

Låt vara att det han dömde var Kalabaliken i Bender del II. Kalabaliken i Johannesburg.

Straff för Paraguay. Miss. Straff för Spanien. Mål. Straffen går om. Miss. Solklar straff för Spanien. Friad av domaren.

Målet stolpe-stolpe-stolpe-in efter att Iniesta bjudit upp till Flamengo. Pedro och Villa accepterade inbjudan.

 

Tyskland-Spanien i semifinal. Mycket trevligt.

Även om Tyskland saknar Müller så håller jag dem som knapp favorit.

 

Avslutar med ett citat från min fru:

Herregud, måste det vara så mycket snack och repriser efteråt. Förstod ni inte första gången ni såg det?”

Fair enough. Jag bjuder på den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0