Ja vi fryser ihjäl det är så kallt stackars barn men snart blir det varmt

Sammanfattning av VM säger ni?

Semesteruppdatering?

Jodåmensåattdetvarsåsant.

 

Det finns en anledning till att jag inte har uppdaterat.

Värmen.

Om det nu är så att kineserna från förra bloggen läser så kan jag tala om att det är varmt i Sverige.

Det är så varmt att fingrarna glider av tangenterna. Så varmt att majsen i skafferiet har blivit popcorn och mjölken förvandlas till keso redan innan jag hunnit hem från affären.

Vi funderade allvarligt på att bygga en bastu, bara för att ha någonstans att svalka av oss.

 

Någon säger: ”Så typiskt svenskt”. Klaga på vintern för att det är kallt. Klaga på sommaren för att det är varmt.

Jag säger: Fuck you.

Jag klagar när jag tvingas bädda på källargolvet bara för att det verkligen inte går att sova i sovrummet.

 

Och allt är Al Gores fel.

Vad fan skulle han uppfinna den där globala uppvärmningen för?

 

I alla fall så fyller vårt lilla troll fem år idag, emellertid har tre stycken kalas avklarats i helgen, så det är bara vi (mamma och pappa) som ska sjunga och ge presenter. Därefter skickar jag iväg fru och barn till Jursla så att jag får gå bananas med dammsugare och röja skräp i lugn och ro.

 

Fotbollsabstinensen har börjat sätta in nu, det är trots allt dagen efter kvällen före.

Lindras något av den exceptionella Erik Nivas alster ”Den nya världsfotbollen” och ”Livet längs linjen”.

Majestätiska publikationer.

 

Fick jag välja en pryl att ta med mig till en öde ö så skulle jag välja Erik Niva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0